چجوری بهترین عکاسی رو داشته باشیم
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

جمعه 19 شهريور 1400
ن : khashayars

چجوری بهترین عکاسی رو داشته باشیم

اگر یک دوربین عکاسی دارید و میخواهید در صنعت عکاسی به یک حرفه ای تبدیل شوید، قطعا این مقاله برای شما استراتژی راه موفقیت خواهد بود. عکاسی نیز مانند هر شغل دیگری به اصطلاح فوت و فن ها خودش را دارد، از سوی دیگر افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند کم نیستند. پس چگونه میتوانید در این فضای هنری و به شدت رقابتی، نامی درخشان و خوش آوازه به جای بگذارید؟

شما باید تکنیک های طلایی عکاسی را که حاصل سال‌ ها تجربه‌ی عکاسان موفق بوده، بدانید تا بتوانید بهترین عکس ها را ثبت کنید. ثبت لحظاتی که در آن رویدادهای واقعی و پر از احساس درهم آمیخته شدند کار ساده ای نیست. اما غیر ممکن هم نیست! در مسیر به واقعیت پیوستن خواسته هایتان، موانع ریز و درشتی خواهید داشت که صبر و استقامت شما را به چالش خواهند کشید.

در این مقاله سعی کردیم تا با جستجو در دنیای خارق العاده عکاسی، توصیه ها و اطلاعات مفیدی را برای شما جمع آوری کنیم. تا شاید در مسیر کارتان کمک کننده باشند. همچنین در مورد نحوه خرید دوربین عکاسی برای مبتدی هایی که در ابتدای راه هستند (کسانی که هنوز نمیدانند چه دوربین عکاسی باید تهیه کنند) نکته های مهمی را افشا خواهیم کرد.

یک منبع حرفه ای و با تجربه پیدا کنید

منظور از یک منبع حرفه ای و با تجربه، یک شخص است. شما باید با یک استاد عکاسی یا یک فرد موفق در این حوزه در ارتباط باشید. این موضوع قطعا در مسیر حرفه ای شدن شما به شدت موثر خواهد بود. جدا از بحث آموزشی و گوش زد کردن اصول عکاسی، شما به کمک آن شخص متخصص، کاملا در فضای این کار قرار میگیرید و به طور مداوم و پیوسته حس و حال کاریتان همیشه در اوج خواهد بود. حتی ممکن است از این طریق به پروژه ها و پیشنهادات کاری بینظیری دست یابید.

اگر چنین دیدگاهی داشته باشید که، من به هیچ استادی برای یادگیری فنون و تکنیک های عکاسی نیاز ندارم! همچنین تصمیم گرفته اید به صورت خود آموز و با استفاده از دیگر منابع حاضر و در دسترس مانند گوگل و یوتیوب به درجه حرفه ای شدن برسید، با کمال احترام باید خدمتتان عرض کنم که آخر این راه، تنها وقت تلف کردن است.

استفاده از منابع جامع و گسترده ای مانند گوگل و یوتیوب قطعا توصیه میشود. شما میتوانید از این منابع برای ایده گرفتن و باز کردن دریچه خلاقیت ذهنتان استفاده کنید. اما برای یادگیری تکنیک ها و فوت و فن کار، مانند هر شغل دیگری نیاز به راهنمای قابل اعتماد دارید.

دلیل اصرار و پا فشاری من برای این موضوع این است، زمانی که شما وارد هر کار جدیدی میشوید، ناگهان خود را در دنیای ناشناخته ای میبینید که با حجم زیادی از اطلاعات محاصره شده. شما حتی از اولین قدم خود آگاه نیستید! اما داشتن یک استاد فرایند یادگیری و حرفه ای شدن را سریع تر میکند. در کنار او شما با اعتماد به نفس بیشتر گام به گام تا قله موفقیت خواهید رفت.

دوربین عکاسی را روی مود دستی قرار دهید

میخواهم این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهم. تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا اتومبیل هایی که برای آزمون های رانندگی استفاده میشوند، اتوماتیک نیستند؟! در صورتی که امروزه درصد تولیدات ماشین های اتوماتیک بسیار زیاد شده است. افسر مربوطه از این کار خود هدفی دارد که به موضوع بحث ما بی ربط نیست!

کار کردن با دوربین عکاسی و یا اتومبیلی که دارای حالت اتوماتیک است کار بسیار راحتی است. شما رانندگی میکنید، اما تجربه ای که لازم است را، یاد نمیگیرید. در مورد عکاسی هم این موضوع صدق میکند. به عنوان یک مبتدی خودتان را مجاب به استفاده از حالت دستی کنید تا تمامی زیر و بم کار با دوربین را یاد بگیرید.

اینگونه از همان عکس های ابتدایی یاد خواهید گرفت که دوربین خود را چگونه در بهترین حالت تنظیم کنید. یادگیری مباحت مهمی مانند مثلت نوردهی با استفاده از این روش هم سریع تر و هم ماندگار تر خواهد بود. حتی اگر با حرفه ای ترین دوربین ها، مانند دوربین نیکون و یا دوربین کانن هم در حالت اتوماتیک عکس برداری کنید، چشمه خلاقیتتان خشک میشود.

البته این موضوع به این معنی نیست که شما هیچ گاه نباید از مود اتوماتیک دوربینتان استفاده کنید. حتی عکاسان حرفه ای نیز، هم از مود اتوماتیک و هم از مود های دیگر دوربین استفاده میکنند.

ابتدای راه اهمیت ویژه ای دارد، که گام نخست شما استوار باشد. بعدها برای سرعت بخشیدن به کار عکاسی خود میتوانید دوربین را در حالت اتوماتیک قرار دهید یا مود اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر قرار دهید.

اولین گام را محکم اما ساده برداید!

اکثر عکاسان مبتدی اولین سوالی که میپرسند این است که، دوربین را از چه برندی خریداری کنیم؟ آیا دوربین کانن بهترین دوربین است یا دوربین نیکون ؟ دوربین فول فریم باید تهیه کنیم یا یک دوربین مبتدی؟ این بدیهی است که این سوالات در ذهنتان نقش ببندند، اما باید بدانید که در حرفه‌ی عکاسی چالش های زیادی بر سر راهتان خواهد بود و صدرصد داشتن یک دوربین حرفه ای باعث میشود که شما از این چالش ها سربلند و پیروز گذر کنید.

در ابتدای راه، بزرگ ترین چالش شما آموزش و اجرا کردن تکنیک هایی است که یاد میگیرید. با توجه به توصیه همه عکاسان باتجربه، شما باید یک دوربین ساده تهیه کنید تا گذر کردن از چالش را نه، بلکه پیدا کردن راه حل با توجه به دانسته هایتان را یاد بگیرید. دوربین های ساده امکانات کمتری دارند و شما را دچار سختی میکنند، همین سختی ها شما را آگاه تر، باتجربه تر و خلاق تر میکند.

در حرفه خود اولین باشید

برای این که در هر حرفه ای اولین باشید باید متفاوت باشید، برای متفاوت بودن باید خلاقیت داشته باشید، برای خلاقیت هم باید همیشه به روز باشید!

حرفه عکاسی یکسری اصول و مبانی ثابت دارد، که آنها را به راحتی میتوانید یاد بگیرید. آپدیت بودن یا نبودن، مسئله این است!

شما میتوانید یک عکاس باشید که سرگرم دوربین و اجرای همان روش‌ها و مبانی ثابت ابتدایی است. هم اینکه میتوانید عکاسی باشید که با جدید ترین تکنیک‌ها، جدید ترین اخبار و تجهیزات آشنا است و بازتاب دریچه خلاقیت و ایده هایش چشم همه را خیره کرده.

به عنوان یک مشتری خودتان به کدام یک از این عکاس ها سفارش پروژه میدهید؟! خوشحال هستم که با هم توافق نظر داریم.

خلاصه مطلب این است که اگر میخواهید در این حرفه بدرخشید، باید خودتان را مدام به روز نگه دارید و کارهای متفاوت تری نسبت به بقیه انجام دهید. برای این موضوع میتوانید از وب سایت های خارجی معتبر استفاده کنید. مقالات آن ها را دنبال کنید و از توصیه هایی که برای کاربرانش قرار میدهند استفاده کنید.

همیشه یک گام جلوتر باشید

هدف همه انسان ها از فعالیت هایی که انجام میدهند این است که، یک کاری که به آن علاقه دارند را انجام بدهند و به درآمد برسند. اما اشتباه رایجی که اکثر افراد گرفتار آن میشوند این است که فکر میکنند برای به درآمد رسیدن باید به اصطلاح خدای آن کار شوند. اما این درست نیست!

فردی را تصور کنید که در دانشکده پزشکی مشغول تحصیل است و میگوید، من تا مدرک فوق دکترای پزشکی ام را نگیرم نمیتوانم مراجعه کننده ویزیت کنم! اصلا چنین اتفاقی غیر ممکن است. تا حرفه ای شدن در زمینه عکاسی مسیر طولانی است. برای حرفه ای شدن لازم نیست که قله را فتح کنید، همین که یاد بگیرید چگونه در مسیر از رقبای خود جلو تر باشید یعنی شما محکوم به موفقیت هستید.

گر صبر کنی ز دوربین عکاسی به درآمد میرسی!

از گذشته های دور این ضرب المثل بوده، هست و خواهد بود. عکاسی مانند هر حرفه دیگری نیازمند صبور بودن شما است. برخی از افراد صرفا به خاطر لایف استایل جذابی که یک عکاس حرفه ای دارد این حرفه را دنبال میکنند.

بعد از مدتی که با سختی های آن دست و پنجه نرم کردند و در ابتدای مسیر درامد های چشم گیری نداشتند از این حرفه دلسرد میشوند و آن را رها میکنند. پس یاد بگیرید صبر کنید و استقامت داشته باشید، سخت کار کنید تا به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،